Makkelijk de omzet van uw webshop verhogen

No Comments
De omzet van uw webshop verhogen: dat hoeft niet moeilijk te zijn

Iedereen die aan een webshop begint doet dat met een vastomlijnd doel voor ogen: de omzet verhogen en met de omzet de winstgevendheid. Het is de bedoeling een zo hoog mogelijke conversie van bezoekers naar klanten te bekomen. Helaas is die conversie net waar het voor heel wat ondernemingen vaak compleet misloopt in deze digitale wereld. De redenen daarvoor kunnen heel divers zijn: moeilijk vindbare contactinfo, een lelijk design, een onhandig bestelsysteem en ga zo maar door. Denk er maar even zelf over na: blijf jij nog hangen op een website als je 5 minuten moet zoeken naar de reden van je bezoek? Nee toch.

Less is more

Waar ontzettend veel webshops de fout in gaan is te veel te willen doen. Ze willen een leuk, modern design en lekkere flashy filmpjes. Ze willen duizend dingen promoten en de aandacht overal naartoe sturen. Of misschien willen ze net een strak, mysterieus design en vergeten dan dat een webshop in de eerste plaats handig moet zijn. Vandaar ook de gouden raad die zeker en vast de belangrijkste is die je bij het bouwen of veranderen van een webshop in je achterhoofd moet houden: less is more. Duidelijkheid is koning. Lever dan ook niet op duidelijkheid in voor wat dan ook. Gelukkig zijn we hier bij Webshop Masters gul met de tips om een lage conversiegraad te vermijden.

• Is de website duidelijk?
Het ergste dat je een klant kan aandoen is hem of haar laten nadenken. Logisch ook: een klant die op jouw website terecht komt is specifiek op zoek naar wat jij kan bieden. Als dat niet het geval was was deze in de eerste plaats nooit op je website terecht gekomen. Het spreekt dan ook voor zich dat jouw website duidelijk moet zijn. Wat verkoop je, hoe koop je dat aan, welke categoriën zijn er, … zijn vragen die binnen de seconde beantwoord moeten worden. Is dit niet het geval is de eerste indruk verpest en ben je de klant gewoon kwijt.

• Is de contactinfo duidelijk?
Wees eenduidig wat contact betreft. Je telefoonnummer is het eerste wat mensen moet opvallen bij het bezoeken van de website. Verspil je tijd dan ook niet aan dat verstoppen onder subgroepen en dergelijke: gewoon duidelijk op de homepage.

• Zijn de links duidelijk?
Veel webshops zijn grote fan van het intern doorverwijzen richting andere pagina’s op de webshop. Dat is ook effectief en handig… op voorwaarde dat duidelijk is op welke links je nu exact kan klikken. Vergeet dan ook nooit links duidelijk weer te geven in een aparte vormgeving.

• Is er een duidelijke Call2Action?
Een goede Call2Action is de druppel die de weerstand van de klant compleet afbrokkelt. Heb je een goede Call2Action gevonden moet je er ook voor zorgen dat het duidelijk is. Ga dan ook voor duidelijk contrasterende kleuren en een duidelijk design. Als het niet opvalt voor de klant wat de Call2Action is weet je zo waarom ze er niet op klikken.

• Hou de website sober
Als je website eruit ziet als de dansvloer van studio 54 is het nogal lastig je te concentreren als klant. Schrap dus de knipperende lichtjes en de onnodige afleidingen en afbeeldingen. Een rustige, strakke website is de beste optie als je de focus en conversie wilt bekomen.

Rest ons enkel nog je ontzettend veel succes te wensen bij het implementeren van de tips. Laat vooral nog iets van je horen!

Joery van Berkel is oprichter van WebshopMasters.nl, in deze blog deelt hij de laatste tips en adviezen over het onderwerp e-commerce.

Over Webshop Masters

Webshop Masters creëert een efficiënte online aanwezigheid voor toekomstgerichte bedrijven. Inmiddels hebben we een hoge reputatie opgebouwd in het behalen voor hoge online rendement.

Vraag gratis een offerte!

Ook als u nog niet weet hoe een website u meer omzet kan opleveren helpen wij graag dit te ontdekken voor uw onderneming!

 
 

Blog Berichten

See all posts
No Comments

Meest recente berichten

All Website Tags

 

Leave a Comment